Регіональний/-на координатор/-ка (Area Coordinator South-East)

ACTED

  • Днепр
  • Постоянная работа
  • Полная занятость
  • 7 д. назад
ACTED - французька неурядова організація, заснована в 1993 році, яка підтримує вразливі верстви населення, які постраждали від гуманітарних криз у всьому світі. ACTED надає постійну підтримку вразливим громадам шляхом забезпечення стійкості післякризових заходів та готовності до довгострокових викликів, що стоять перед населенням, з метою подолання циклу бідності, сприяння розвитку та зменшення вразливості до катастроф. Наші співробітники завжди готові реагуванню в надзвичайні ситуації, підтримці та відновленню сталого розвитку через 450 проектів у 43 країнах.The Area Coordinator South-East (Position based in Dnipro, covering Dnipro, Donetska oblast, Zaporizhzhia) is responsible for representing ACTED`s interests in Area with local authorities, donors, beneficiary communities and other key stakeholders. The Area Coordinator is member of the senior management team and works to ensure program quality and operational implementation, as well as growth where appropriate and feasible, and strong representation. The Area Coordinator directly supervises Project Managers ensuring that projects and programs address beneficiary needs and are implemented according to ACTED's global strategy, donor guidelines, approved work plans and budgets.The Area Coordinator also oversees day-to-day operations and security in the respective area.OBJECTIVES:1. Contribute to the development and application of the ACTED country strategy at area level and ensure ACTED representation and positive relationship building in the area of activity.2. Facilitate the creation of an enabling and productive working environment through internal communication and coordination at area level3. Ensure the timely and quality implementation of projects in the area of operation4. Anticipate and mitigate risks ensuring operations in the area are compliant with ACTED finance, logistics, administration/HR, transparency and security (FLATS) proceduresDUTIES AND RESPONSIBILITIES:1. Positioning:1.1.Context analysis: Ensure ACTED has an up-to-date understanding of the area's socio-economic situation, trends, needs and gaps, and who does what and where.1.2. Strategy Implementation: Take a lead role in implementing ACTED's country program strategy in the area identifying strategic opportunities for expanding ACTED's work in the area, and in particular:a) Identify new opportunities and new sectors of intervention;b) Consolidate and stabilizate programming;c) Review the geographic and thematic footprint;d) Ensure activities are relevant and meeting area/beneficiary needs;1.3. Networking, positioning and general representation:a) Participate in donor meetings at area level and communicate relevant information to the Country Director and other relevant staff.b) Establish, maintain and improve active and regular working relationships with other NGOs, UN agencies, clusters, working groups, consortia, etc. at area level ensuring maximum visibility of ACTEDc) Establish, maintain, and improve active and regular working relationships with local authorities and where necessary non-state actors and obtain required authorizations and buy-in for ACTED's activities at area level1.4. Proposal development:a) Lead assessment (s) at area level to ensure proposals are relevantb) Support the Country Director and Project Development Department in proposal conceptualisation (problem statement, logframe) within the framework of the country, regional and global strategyc) Contribute to budget design ensure budget needs at area level have been taken into consideration2. Management and Internal Coordination:2.1. Staff Management:a) Ensure that all staff in the area understand and are able to perform their roles and responsibilities related to area operations and link with the capital Head of Departmentsb) Promote team building, productivity and staff welfarec) Mentor and support the team to build capacities, and improve efficiency and performance, and follow career managementd) Manage interpersonal conflicts among staff at area level2.2. Internal Coordination:a) Facilitate interdepartmental communication and information sharing for a positive working environmentb) Ensure implementation of ACTED coordination mechanism at area level (WAM, MAR, FLAT meeting, etc.)3. Project Implementation Follow-up:3.1. Project Implementation Tracking:a) Supervise Project Managers in the area and provide support to project implementation through trouble shooting and eliminating blocking pointsb) Monitor output achievement, cash burn rates and ensure a time completion of projects through review of PMFs, BFUs and project reports3.2. Project Quality Control:a) Ensure the application of a practical field based M&E system/plan for each project.b) Conduct frequent field visits to project sites to assess activities and ensure efficient use of resources.c) Advise Project Managers to adapt projects according to monitoring and evaluation findings.Expected skills and qualifications
  • Background in international development, emergency operations, humanitarian programmes etc. ;
  • Extensive project management experience in emergency and/or development programmes;
  • Basic management skills preferred (HR, finance, logistics);
  • At least four years' relevant professional experience, preferably including security management;
  • Proven leadership and team management skills required;
  • Ability to work under pressure;
  • Strong negotiation and interpersonal skills and flexibility
Увага! Згідно чинного законодавства, при працевлаштуванні військовозобов'язані громадяни України зобов'язані надати військово-облікові документи та оновити свої військово-облікові дані.Attention! Per current legislation, individuals subject to military service duty must provide updated military registration documents while being employed.Ми пропонуємо
  • Офіційне працевлаштування;
  • Регулярний перегляд заробітної плати;
  • 28 календарних днів щорічної відпустки;
  • 3 додаткові дні відпустки на рік згідно з внутрішніми політиками;
  • Оплата лікарняних у розмірі 100% заробітної плати (до 15 днів на рік) згідно з внутрішніми політиками;
  • Можливість працювати віддалено 2 дні на тиждень згідно з внутрішніми політиками;
  • Медичне страхування та страхування життя після завершення початкового контрактного періоду;
  • Комфортний сучасний офіс із зоною для відпочинку, де завжди доступні чай та кава;
  • Дружня мультикультурна команда, яка підтримує розвиток і відкритість;
  • Доступ до консультацій з професійним психологом для підтримки ментального здоров'я;
  • Курси англійської мови для покращення комунікаційних навичок.
“ACTED has a zero-tolerance approach to sexual exploitation, abuse and harassment (SEAH). Please note that any candidate offered a job will sign the Code of Conduct, and related policies, as part of their work contract. Misconduct can lead to dismissal.”

Rabota